[235] Amsterdami reis vol 3

Algselt ma mõtlesin, et saan vaevu-vaevu ehk ühe postituse sellest reisist teha, aga nüüd ma siis olen siin kolmanda juures ja hirmuga mõtlen kas ma ikka suudan nüüd otsad kokku tõmmata või tuleb sellele veel osasi. Vahest koju kõndides meenub igast erinevaid asju mida juurde lisada.

Nii, olen jõudnud oma reisijutuga teise ja viimase hommikuni Amsterdamis. Nii kahju kui see ka pole siis aeg läks nii kiirelt, et isegi ei tajunud kui kiirelt see tegelikult läheb. Täies hoos oli kuningapäeva tähistamine ning kõik rahvas oli rõõmsalt meelestatud. Suur ülelinnaline kirbuturg oli lahti ja kõik müüsid põhimõtteliselt seda mis neil kätte oli jäänud. Osad olid lausa oma kaubamaja suuruse platsi avanud ning osad lapsed müüsid lihtsalt enda vanu mänguasju. Osade laste puhul tundus, et nad olid mingid suvalised vanemate asjad võtnud ning siis müüki visanud.

Edasine plaan oli minna Hollandi minilinna Madurodamisse millest mul polnud taaskord mingit kindlat ülevaadet. Tundub, et minust ei saaks just parimat reisiplaneerijat. Kohale jõudes tabas meid siiski taaskord üks meeldiv kogemus. Kui keegi peaks kahtlema kas see 16 eurot on seda väärt siis uskuge mind see on seda väärt. Vaadates seda detailset ülesehitust ning hoolitsetud pöösad siis saad aru kuhu see raha läheb. Seal on ka kõige lihtsam viis need suuremad vaatamisväärsused miniatuurselt üle vaadata või siis võtta ideid mida võiks edaspidigi külastada. Vähemalt meie saime nii mõnegi mõtte.

See tore koht üle vaadatud siis liikusime juba edasi Valkenburgi. Selle linna puhul on mitu erilist tegurit. Seal elab ca 17 tuhat elanikku, aga linnas on 300 puhvetit. Miks nii palju? Kuna seda linna külastab aastas miljoneid turiste ja see äri lihtsalt tasub ennast ära. Eeldan et enamus linna elanikke on seotud just selle äriga või siis hotellindusega kuna ka neid oli igal nurgal. Puudusid sellised massiivsed hotellid vaid seal oligi sellised väiksemad hotellid kus on hubasem olla.

Linna teeb veel eriliseks seal olev kindluse varemed. Ka see kindlus on eriline just sellepärast, et see on üks väheseid mis on Hollandis ehitatud just mäe otsa ning sellel puudub vesi ümberringi. Lisaks on suutnud linn teha endise lubja kaevanduse käigud üheks vaatamisväärsuseks. Sellesse saab sisse ainult giidiga kuna eksimis ruum on väga suur. Aastal 1993 oligi olnud olukord kus kaks poissi sinna salaja sisse läksid, aga mingi hetk neil said taskulambi patareid tühjaks. Nad kaotasid ka üksteist ära ja lõpp tulemusena nad siis said seal surma.

Valkenburgi kindluse varemed
Kaugel üleval paistab kindluse varemed

Ka meie läksime giidiga sinna ringkäigule, aga meile anti inglise keelsed materjalid, kuna kõik jutt oli kohalikus keeles. Vähemalt oli meie giidiks Annika kes siis tõlkis meile brožüüri pealt olevat teksti. Muidugi oli veidi awkward olukord kui kogu kohaliku keele kõneleja kamp naeris siis igaks-juhuks naersime me kaasa. Tahti siis ka eksperiment seoses nende laste kadumisega, et mis nad umbes võisid tunda. Giid käskis kõik valgustuse meil endil ära kustutada ning lisaks kustutas ta ka enda oma ära. Meie ümber oli lihtsalt pilkane pimedus kus polnud mitte midagi näha. Oleks nagu kuskil mustas augus. Lisaks sai välja minnes igaüks võtta kaasa endale kivikese mis sealt samast oli välja kaevatud.

Valkenburgis asuv hotell oli seekord veidi mugavam kui Amsi oma. Pesemisvõimalused polnud nii kitsad, aga samas oli seal dušši ruumis koguaeg aken lahti mis tekitas tunde, et kui ma nüüd selle sooja vee pesemise lõppedes kinni panen siis ma külmun surnuks. Seega ma isiklikult kogusin hoogu, et seda teha. Hommikusöök oli ka meil seekord hinnas ja mina kui linnvurre kujutasin ikka ette mingit sooja toitu, aga kus sa siis sellega. Seal oli üks näitsik kes siis fikseeris ära kui palju rahvast tuleb ning vastavalt sellele jooksis toitu juurde panema.

Valkenburgi vanalinn

Esimesel õhtul käisime ka meie linnavahel neid puhveteid nillimas, aga kuna me nii hilja sinna jõudsime siis leidsime veel ühe mis vaevaliselt meid vastu võttis. Toitu pidime ootama kusagil tunnike, aga see tulemus oli ka seda väärt. Mina küll astusin veidi ämbrisse kui ma plaanisin tellida väikse burksi ja sinna kõrvale friikad siis teenindaja ehmatas mind oma jutuga, et sellest friikate portsjonist piisab kolmele. Noo fain ma siis ei võta seda friika portsu ja burksi ei julgenud ka suuremat tellida, kartes et see tuleb liiga suur. Lõpuks kui toit kohale tuli siis selle burgeri junni kõrvale oleks see friika ports idekas olnud 😀

Kuidas seda kasutada? Mina ei tea 😀

Kuna peale söömist oli õues juba küllaltki jahedaks muutunud siis otsustasime hotelli tagasi minna taksoga. Meie majutaja ütles, et me peaksime linna torni juurest taksosi leidma, aga juhul kui ei leia siis helistaks talle ning see orgunnib meile kohe. Ülla-ülla platsil polnud taksosi, aga majutaja leidis meile seitsmekohalise auto kuhu siis kaheksa hinge ennast sisse pressisid. Omamoodi vaatamisväärsus on vaadata kuidas taksomeeter sekunditega seda raha juurde kerib. Seega läsk meile see pooleteise kilomeetrine sõit maksma kusagil 15 eurot 😀

JÄTKUB…..

Advertisements

One thought on “[235] Amsterdami reis vol 3

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )